Pages

Heart


Tuesday, September 27, 2011

AKU



Aku bosan,


Bila ada benda yang boleh di buat,

Aku malas nak buat,

Aku geram,

Bila ada pelbagai halangan mendatang,

Aku tak mampu nak hadapi,

Aku benci,

Bila semua perkara yang dibuat,

Gagal aku lakukan dengan sempurna,

Aku bengang,

Bila kerja yang siap dilaksanakan,

Tiada nilainya,

Dimanakah puncanya..

Aku meneliti setiap inci dan sudut kelemahanku,

Aku mengkaji apa yang terbaek,

Ternya yang aku temui,

Nilai usaha yang ku buat,

Dimana keikhlasnya,

Dimana kelebihannya,

Yang hadir kekurangan,

Buat aku melakukan sambil lewa,

Tiada yang bagus melainkan,

Hanya semudah sahaja..

Lalu..

PadaNYA aku meminta,

Jika redhaNYA yang di cari,

Restukanlah setiap perkara yang ku buat,

Mendapat hasilnya di kemudian kelak,

Kerna aku hanyalah AKU…


KATA AKU: Juz be ur self.......^^


2 comments:

  1. Allah have His own plan on us..Just believe in Him! :)

    ReplyDelete
  2. tiada yang laen selain nasihat yg baek..thanksss...^^

    ReplyDelete